søndag 20. september 2009

Status på fordypningsoppgaven

Jeg har som tidligere nevnt begynt på en litterær oppgave. Det innebærer at jeg må lese en del, noe det kan være vanskelig å få tid til i en travel hverdag. Allikevel føler jeg at jeg ihvertfal er i gang, i og med at jeg har lest ut den første boken - og er i gang med nummer 2.

Det jeg sliter mest med er å finne noen kilder som kan sette med på riktig spor om hva en finansthriller egentlig er. Hva kjennetegner sjangeren? Dette har jeg spurt om på biblioteker, jeg har lett på internett og sett i bøker, men jeg finner INGENTING. Det er litt frustrerende i og med at jeg ikke kan si annet enn at det er en undersjanger av krim, bare at det flyter mer penger overalt, og at alt skjer i et forrykende tempo (!) Særlig En kule, boken jeg nå er ferdig med, har et utrolig tempo samtidig som den beholder nerven gjennom hele historien.

I morgen skal jeg begynne å skrive, og da satser jeg på at jeg vil komme litt videre. Uansett må jeg nok jobbe en del i høstferien for å få dette ferdig.

Ingen kommentarer: